Chevrolet Owners Club banner

Koelvloeistof lekkage

1 reading
216 views 1 reply 2 participants last post by  Aussiecageman  
#1 ·
Ik verlies koelvloeistof van een 2012 Orlando 1.8.

Ik hoop dat ik niet dom bezig ben, maar het lijkt erop dat het hier vandaan komt (het was veel natter, maar veel van de vloeistof is verdampt)...

Image

Image

Ervan uitgaande dat dit deel uitmaakt van het koelsysteem... hoe heet het?
Is het waarschijnlijk dat het onderdeel gemakkelijk te verkrijgen is?
Hoe groot is de klus om het te vervangen?

(Als het moeilijk is om het onderdeel te krijgen, is er dan een tijdelijke oplossing totdat het onderdeel beschikbaar is?)

Bedankt.

#2 ·
Ik verlies koelvloeistof van een 2012 Orlando 1.8.

Ik hoop dat ik niet dom ben, maar het lijkt erop dat het hier vandaan komt (het was veel natter, maar veel van de vloeistof is verdampt)...

View attachment 3440

View attachment 3441

Ervan uitgaande dat dit deel uitmaakt van het koelsysteem... hoe heet het? Is het waarschijnlijk dat het onderdeel gemakkelijk te verkrijgen is? Hoe groot is de klus om het te vervangen?

(Als het moeilijk is om het onderdeel te krijgen, is er dan een tijdelijke oplossing totdat het onderdeel beschikbaar is?)

Bedankt.
HĂ© maat,

Geen Orlando-eigenaar, maar dat lijkt me geen koelvloeistof. Als het merkbaar koelvloeistof lekte, zou het zich ophopen bovenop je motorruimte en zich bedekken met rode/witte vlekken.

Je moet waarschijnlijk onder je auto kijken (zorg ervoor dat je assteunen gebruikt, GEEN krik!).

Het expansievat waarmee je normaal gesproken je koelvloeistof vult, heeft een paar slangen die ervan afkomen. Volg die in het motorblok. Kijk anders naar slangen in het schutbord of rond je radiator. Zoek naar witte/roze/rode resten; dat is de overgebleven koelvloeistof nadat het vocht is verdampt.

Controleer ook je motorolie! Als het melkachtig is, is je koppakking kapot en lekt je koelvloeistof in je olie.