Chevrolet Owners Club banner

Potrzebuję pomocy

22K views 32 replies 7 participants last post by  Pinkie15  
#1 ·
Wieczór, Nowa osoba na forum, ale posiadam mojego Ltz captiva z 2013 roku od roku. Mam mały problem, w którym przydałaby mi się rada. Moim problemem jest to, że oba wentylatory w komorze silnika przestały działać, co dwa tygodnie temu spowodowało zapalenie się kontrolki w ruchu. Na szczęście samochód nie przegrzał się do tego stopnia, że ​​doszło do uszkodzenia. Mój problem został teraz pogłębiony przez lokalnego dealera, który serwisował Captivę za 310 funtów. Ale najgorsze jest to, że mówią mi, że mam problem z klimatyzacją, który zaczął się od ponownego napełnienia i zakończył się wyceną na 700 funtów za wymianę sprężarki. Problem z klimatyzacją został zauważony, gdy sprawdzili klimatyzację, ale nie wspomnieli, że wentylator nie działa. To nie jest główny problem, który został teraz odkryty, że klimatyzacja nie działała przed serwisem, a teraz z powodu ponownego napełnienia system jest tak przeładowany, że po uruchomieniu sprężarki wyłącza się z powodu ciśnienia 30 bar w systemie. Jak główny dealer może tak to zepsuć? Czy ktoś może mi powiedzieć, które bezpieczniki lub przekaźniki dotyczą obu wentylatorów w komorze silnika, ponieważ żaden z nich nie działa? Kiedy był testowany, można było usłyszeć przełączanie przekaźnika, gdy technik próbował włączyć wentylatory. Dzięki Aaron
 
#3 ·
Aaron, Myślę, że szukasz w złym miejscu. Myślę, że to, co pokazujesz, to obudowa bloku przekaźników przylegająca do zatrzasku maski.
Spróbuj skrzynki bezpieczników i przekaźników w komorze silnika.
Moja instrukcja (2012) na stronie 272 (może to być inna strona na twoim wydruku) pokazuje: - Przekaźnik wentylatora 1, Przekaźnik wentylatora 2, Przekaźnik wentylatora 3. Również bezpiecznik wentylatora 1 i wentylatora 3.

Spójrz jeszcze raz i wróć do nas.
 
#5 ·
Mam Serię 2 (2011-12). Myślałem, że 'zmiany' w modelu 2013 to tylko zmiany w nadwoziu z tyłu. Z tego, co powiedziałeś, wariant 2013 wydaje się mieć również modyfikacje elektryczne, o których nie wiedziałem.
Image
Musi być coś więcej niż tylko skrzynka przekaźników (schemat, który pokazałeś wcześniej) i pojedynczy bezpiecznik 80 amperów (?). Powinna być jeszcze jedna skrzynka w komorze silnika, plus panel bezpieczników z boku przestrzeni na nogi. Sprawdź jeszcze raz wszystkie strony w instrukcji obsługi na ten temat. Ktoś inny z modelem 2013 takim jak Twój musi przyjść z pomocą, ponieważ coś mi tu nie pasuje. W tej chwili skłaniam się ku Specsavers.
Image
 
#7 ·
Nie sądziłem, że Captiva używa przekaźników do sterowania wentylatorami w komorze silnika, zamiast tego używa modulacji szerokości impulsu. W skrzynce bezpieczników w komorze silnika znajduje się bezpiecznik oznaczony jako PWM FAN (patrz zdjęcie).
 
#8 ·
Victor, kierujesz również do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, tak jak ja. Twój skan jest wyraźniejszy niż mój. Nie tylko PWM w tej skrzynce bezpieczników, są też przekaźniki oznaczone jako Fan1Relay, Fan2Relay, Fan3Relay, a także FuseFan1 i FuseFan2. Myślę, że problem polega na tym, że Aaron nie znalazł właściwej skrzynki do sprawdzenia.
 
#9 ·
Sprawdziłem bezpiecznik 80amo i jest w porządku. Uważam, że problemem będzie moduł sterowania wentylatorami umieszczony nad oboma wentylatorami. Został on wycofany z Antaras w 2013 roku, ponieważ był wadliwy i zatrzymywał oba wentylatory. To logicznie może być jedyny inny problem, jaki mogę znaleźć. Ale dzięki lokalnemu dealerowi w ogóle z nich nie skorzystam i zamierzam złożyć formalną skargę. Nie mogę nawet zaakceptować tego, że przepełnili system klimatyzacji i nie przepraszają.
 
#11 ·
Skoro zawęziłeś poszukiwania do modułu sterowania wentylatorem, to czy mamy rozumieć, że znalazłeś skrzynkę bezpieczników w komorze silnika (pokazane w powyższych postach) i sprawdziłeś, czy wszystkie te bezpieczniki i przekaźniki są sprawne?
 
#13 ·
Ten pokazany w ogóle nie przypomina mojego. To moduł Bosch Bosch 1137328617. Mój jest bezpośrednio nad wentylatorami i jest podłączony do obu wentylatorów razem.

Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i przekaźników najbliżej grodzi i zamontowany jest tylko bezpiecznik 80A dla wentylatorów i jest on nienaruszony. Nie mogę tam znaleźć żadnych innych bezpieczników ani przekaźników.

Mam obecnie Captivę w warsztacie, aby ponownie napełnić ją gazem po raz drugi, aby tym razem, miejmy nadzieję, skorygować ciśnienie.
 
#15 ·
Spróbuj się z nimi skontaktować.https://www.bosch-repair-service.com/UK_en/Welcome.xhtml

Ale wierzę, że taniej i być może możliwe jest skontaktowanie się z firmą naprawczą stron trzecich, która wykonuje tego rodzaju pracę, szczerze mówiąc, jestem zaskoczony, widząc, że Bosch oferuje naprawy modułów takich jak ABS, być może zdają sobie sprawę, że każdy właściciel będzie miał wadliwy moduł, gdy samochód będzie miał około 8-10 lat.

Edytowane przez: A-Man
 
#16 ·
Dobrze odebrałem Captivę wcześniej. Poinformowano mnie ponownie, że wcale nie był nadciśniony i że system w ogóle nie działał.

Zapytałem wtedy, czy chcę go zarezerwować, aby podłączyć go do komputera, sprawdzić i zamówić sprężarkę.

Wyszedłem i poszedłem do niezależnego warsztatu. W ciągu 10 minut powiedziano mi, że miałem rację, że wentylatory nie działały i że spowodowałoby to nadciśnienie w systemie. Po sprawdzeniu lewy wentylator nie obracał się prawidłowo, jak powinien. Teraz czekam tylko na cenę, aby rozwiązać problem tak szybko, jak to możliwe przed wakacjami.

Nie tylko jedna osoba skarżyła się dzisiaj w salonie, dwóch klientów również skarżyło się, że ich nie słuchano. Pierwszy klient powiedział nawet, że to tak, jakby chcieli ich cały czas przy komputerze, a problem nigdy się nie rozwiązuje.
 
#17 ·
A-Man said:
Moduł zamontowany w Captiva to samodzielna jednostka przymocowana do osłony chłodnicy i ma bloki wejściowe i dwa wyjścia, po jednym dla każdego wentylatora.
Było to wezwanie do serwisu w 2013 roku i zostało ponownie zaprogramowane w 2014 roku.
Procesor kontroluje wejścia w odniesieniu do % mocy.
Powiedziano mi, że 220 nowych dla wentylatorów i modułu z półki.
 
#18 ·
A-Man said:
Spróbuj się z nimi skontaktować.https://www.bosch-repair-service.com/UK_en/Welcome.xhtml

Ale wierzę, że taniej i być może możliwe jest skontaktowanie się z firmą naprawczą strony trzeciej, która wykonuje tego rodzaju pracę, szczerze mówiąc, jestem zaskoczony, widząc, że Bosch oferuje naprawy modułów takich jak ABS, być może zdają sobie sprawę, że każdy właściciel będzie miał wadliwy moduł, gdy samochód będzie miał około 8-10 lat.
Niestety próbowałem i zawiodłem na ich stronie internetowej. Patrząc na ich koszty ponownego programowania, jest to nieznacznie droższe niż zakup całego nowego zestawu.
 
#19 ·
averyaaron1979 said:
zamontowano tylko bezpiecznik 80A dla wentylatorów i jest on nienaruszony. Nie mogę znaleźć tam żadnych innych bezpieczników ani przekaźników.
Jestem zdezorientowany. Mówisz, że nie możesz znaleźć tam żadnych innych bezpieczników ani przekaźników?
Bezpośrednio nad i po prawej stronie bezpiecznika 80A znajdują się Fan1Relay, Fan2 Relay, Fan1, a następnie poniżej po prawej stronie Fan3 & Fan3Relay.................więc dlaczego mówisz, że w tej lokalizacji nie ma żadnych innych bezpieczników ani przekaźników? Czy sprawdziłeś je również?

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że bezpiecznik o niższej wartości (np. 15 A) może ulec awarii przed masywnym bezpiecznikiem 80 A. Zanim kupisz moduły i wentylatory, radzę dwukrotnie sprawdzić bezpieczniki/przekaźniki, których, jak mówisz, nie możesz znaleźć!
Image
 
#21 ·
averyaaron1979 said:
To jest problem, który mam. Twoje skrzynki bezpieczników są inne niż moje.

Cytat]

Aaron, byłoby pomocne, gdybyś odpowiedział z tą informacją po tym, jak zarówno ja, jak i Victor wysłaliśmy Ci ilustracje układu skrzynki bezpieczników/przekaźników w naszych poprzednich postach.
Po prostu próbowaliśmy uniknąć kupowania przez Ciebie komponentów, które mogą nie być przyczyną.
Muszę teraz zostawić to Tobie, abyś rozwiązał to ze swoim dealerem serwisowym.
 
#22 ·
Cześć wszystkim, myślę, że zamieszanie w tym wątku wynika z różnic między teorią (instrukcją) a rzeczywistością (skrzynką bezpieczników). [Ed & Victor, nie jestem pewien, czy sprawdziliście, co tak naprawdę znajduje się w skrzynkach bezpieczników w waszych pojazdach w porównaniu z instrukcją] W instrukcji serii II po liftingu (str. 290 - 293) wskazano, że we wszystkich gniazdach znajdują się bezpieczniki i/lub przekaźniki (myślę, że są one takie same jak wcześniej przesłane zdjęcia na tym wątku, tylko inne numery stron, ale nie sprawdzałem ich tak dokładnie):
Image
Image
Image
Image
Jak zauważono, instrukcja wskazuje na kilka przekaźników związanych z wentylatorem powyżej 80-amperowego pwm wentylatora w tej skrzynce bezpieczników. Jednak to właśnie znajduje się w rzeczywistej skrzynce bezpieczników: Główna skrzynka w komorze silnika
Image
Zauważysz, że opisane przekaźniki związane z wentylatorem powyżej 80-amperowego pwm wentylatora są nieobecne, a odpowiednie atrybuty przekaźnika i bezpiecznika w pokrywie wskazują, że są to wolne gniazda (przynajmniej w serii II po liftingu)
Image
Skrzynka "pomocnicza" w pobliżu mechanizmu zatrzasku maski jest zgodna z tym, co przedstawiono w instrukcji
Image
I atrybuty w pokrywie:
Image
Aaron, jestem właścicielem mojego pojazdu od nowości i jestem w 99,9% pewien, że skrzynki bezpieczników nie zostały dotknięte, więc możesz porównać to, co jest na moim zdjęciu, z tym, co masz, aby upewnić się, że żaden głupek nie wyciągnął przekaźnika lub bezpiecznika i go nie wymienił, ponieważ odnoszę wrażenie, że nie jesteś pierwszym właścicielem swojego pojazdu. HTH Edytowane przez: Pinkie15
 
#23 ·
averyaaron1979 said:
Sprawdziłem bezpiecznik 80amo i jest w porządku. Uważam, że problemem będzie moduł sterowania wentylatorem umieszczony nad obydwoma wentylatorami. Został on wycofany z Antaras w 2013 roku, ponieważ uległ awarii i zatrzymywał oba wentylatory. To logicznie może być jedyny inny problem, jaki mogę znaleźć.
Zgadza się. Było to również wezwanie do naprawy dla wersji Captiva LTZ po liftingu 2013-2014, pisałem o tym 18 miesięcy temu, użyj funkcji wyszukiwania, aby znaleźć, Chevrolet wymienił również mój zawór rozprężny klimatyzacji podczas akcji serwisowej.
 
#24 ·
averyaaron1979 said:
To jest problem, który mam. Twoje skrzynki bezpieczników są inne niż moje. Trzy gniazda przekaźników nad bezpiecznikiem 80A są zapasowe i nieważne. Mam tylko przekaźniki wentylatorów w skrzynce nad samymi chłodnicami.
Sprawdziłem główną skrzynkę bezpieczników wiele razy i nie znalazłem nic związanego z wentylatorami.
Oprócz pomocy Eds i Victora wraz z postem Pinkie, czy słyszysz jakieś dźwięki za klapami wentylacyjnymi, gdy wentylator wentylacyjny pracuje na niskich obrotach, a klimatyzacja jest włączona..?
 
#25 ·
Scouse-Mafia said:
averyaaron1979 said:
To jest problem, który mam. Twoje skrzynki bezpieczników są inne niż moje. Trzy gniazda przekaźników nad bezpiecznikiem 80A są zapasowe i nieważne. Mam tylko przekaźniki wentylatora w skrzynce nad samymi chłodnicami.
Sprawdziłem główną skrzynkę bezpieczników wiele razy i nie znalazłem nic związanego z wentylatorami.
Oprócz pomocy Eds i Victora wraz z postem Pinkie, czy słyszysz jakieś dźwięki za klapami wentylacyjnymi, gdy wentylator wentylacyjny pracuje na niskiej prędkości, a klimatyzacja jest włączona..?
Scouse, masz rację, bezpieczniki, które mam, nie są takie same jak u Eda i Victora. Ale jestem wdzięczny za całą ich pomoc w rozwiązaniu tej sprawy. Niestety klimatyzacja w ogóle nie wydaje żadnych dźwięków podczas pracy. Uznano, że wentylatory są problemem, ponieważ główny wentylator silnika nie działa.
Otrzymałem teraz wycenę 560 euro za nowe wentylatory, moduł sterujący i osłonę. Wierzę, że jest to kompletna jednostka, a moduł został kupiony razem.

Dzięki Bogu nigdy nie poszedłem z Vauxhallem do naprawy. Mój rachunek byłby fortuną, miałby sprężarkę do klimatyzacji zamontowaną na górze, mimo że nie jest potrzebna.
 
#26 ·
averyaaron1979 said:
Scouse-Mafia said:
averyaaron1979 said:
To jest problem, który mam. Twoje skrzynki bezpieczników są inne niż moje. Trzy gniazda przekaźników nad bezpiecznikiem 80A są zapasowe i nieważne. Mam tylko przekaźniki wentylatorów w skrzynce nad samymi chłodnicami.
Sprawdziłem główną skrzynkę bezpieczników wiele razy i nie znalazłem nic związanego z wentylatorami.
Oprócz pomocy Eds i Victora wraz z postem Pinkie, czy słyszysz jakieś dźwięki za klapami wentylacyjnymi, gdy uruchamiasz wentylator wentylacyjny na niskiej prędkości i włączoną klimatyzację..?
Scouse, masz rację, bezpieczniki, które mam, nie są takie same jak u Eda i Victora. Ale jestem wdzięczny za całą ich pomoc w rozwiązaniu tej sprawy. Niestety klimatyzacja w ogóle nie wydaje żadnych dźwięków podczas pracy. Uznano, że wentylatory są problemem, ponieważ główny wentylator silnika nie działa.
Zostałem teraz wyceniony na 560 euro za nowe wentylatory, moduł sterujący i osłonę. Wierzę, że jest to kompletna jednostka, a moduł jest kupowany razem.

Dzięki Bogu, nigdy nie poszedłem z Vauxhallem do naprawy. Mój rachunek byłby fortuną, na górze byłby zamontowany kompresor do klimatyzacji, mimo że nie jest to potrzebne.
Nie potrzebujesz podwójnych wentylatorów silnika do uruchomienia klimatyzacji. Służą one wyłącznie do chłodzenia silnika, gdy jest gorąco i gdy DPF regeneruje się. To dość prosty system. Czy system klimatyzacji był testowany ciśnieniowo po stronie gazu lub cieczy? Zazwyczaj umieszczają barwnik UV w medium testowym, który pokazuje wycieki w systemie, zwykle typowe obszary uszkodzeń to zawór rozprężny, osuszacz lub skraplacz. Sprężarka nie włączy sprzęgła, jeśli wyłącznik ciśnieniowy nie jest włączony z powodu braku gazu chłodniczego w systemie, chociaż myślisz, że działa....